شهر ورزش

هر آنچه در مورد ورزش نياز داشته باشيد را ميتوانيد در اين وبلاگ بيابيد

درباره وبلاگ


با عرض سلام و خوش آمد گويي خدمت شما بازديد كننده گرامي
اين وبلاگ توسط فاطمه بيكي حسن دانش آموز دبيرستان فاطمه زهرا (ص) ميمه طراحي و اجرا شده
لطفا براي هرچه بهتر شدن اين وبلاگ من رو از نظرات ارزشمندتون محروم نكنيد .

آرشیو مطالب

پیوندهای روزانه

لینکهای مفید

استاندارد قالب

بهترین شکل تمرینات استقامتی برای زنان چیست؟

این تجزیه و تحلیل را می توان برای هر مسابقة ورزشی انجام داد. البته باید ماهیچه ها و حرکات درست و نقشی که در ورزش ایفا می کنند، تعیین شود. از این پس می توان تمرینات استقامت مکمل را برای ماهیچه های دخیل در تمرینات برنامه ریزی کرد. زنان ورزشکار می توانند قطعا این روش ها را به عنوان نقطه ای برای آغاز تمرینات استقامتی اصلی مورد نیاز، بکار گیرند 
ادامه مطلب »

بهترین شکل تمرینات استقامتی برای زنان چیست؟

این تجزیه و تحلیل را می توان برای هر مسابقة ورزشی انجام داد. البته باید ماهیچه ها و حرکات درست و نقشی که در ورزش ایفا می کنند، تعیین شود. از این پس می توان تمرینات استقامت مکمل را برای ماهیچه های دخیل در تمرینات برنامه ریزی کرد. زنان ورزشکار می توانند قطعا این روش ها را به عنوان نقطه ای برای آغاز تمرینات استقامتی اصلی مورد نیاز، بکار گیرند 
ادامه مطلب »

بهترین شکل تمرینات استقامتی برای زنان چیست؟

این تجزیه و تحلیل را می توان برای هر مسابقة ورزشی انجام داد. البته باید ماهیچه ها و حرکات درست و نقشی که در ورزش ایفا می کنند، تعیین شود. از این پس می توان تمرینات استقامت مکمل را برای ماهیچه های دخیل در تمرینات برنامه ریزی کرد. زنان ورزشکار می توانند قطعا این روش ها را به عنوان نقطه ای برای آغاز تمرینات استقامتی اصلی مورد نیاز، بکار گیرند 
ادامه مطلب »

آشنایی با انواع ویتامین ها و نقش آنها در بدن

برخی از ویتامین ها به طور آماده در مواد غذایی وجود ندارند و طی واکنشهایی که بر روی آنها صورت می گیرد به ویتامین تبدیل می شوند. مثلاً وقتی بتاکاروتن وارد بدن می شود مولکول آن می شکند و به دو مولکول ویتامین A تبدیل می گردد. سبزی های پخته همراه چربیها مصرف می شوند و ضریب تبدیل بتاکاروتن آنها به ویتامین A سه برابر می شود. 
ادامه مطلب »

راهکارهای تسلط بر اعصاب

برای تقویت حلم و بردباری باید طبق برنامه‏ای جدی به تقویت اراده خود بکوشید و همواره سعی کنید برخود مسلط باشید، در این رابطه راه‏های مختلفی وجود دارد ولی مهم آن است که در راه درمان آن کاملا جدی و قاطع باشید و آنچه پیشنهاد میشود را بدون کمترین کاستیبه اجرا گذارید:
ادامه مطلب »

سي نکته تغذيه برای ورزشکاران

- غذاهای روزانه را  حداقل در پنج وعده ميل نمائيد.

2- غذا را خيلي داغ و يا خيلی سرد ميل نکنيد.

3- غذا را خوب بجويد تا هضم آن را در معده تسهيل نمائيد.

4- از خوردن قسمتهای سوخته غذا پرهيز نمائيد.
ادامه مطلب »

کار کرد های مواد معدنی در ورزش

سدیم
عملکرد مربوط به ورزش: حفظ تعادل مایعات در دو سوی دیواره سلول ، انقباض عضلانی و انتقال عصبی ، محلول کردن دیگر مواد معدنی در خون
بهترین منابع: موجود در تمامی غذا ها

کلراید
عملکرد مربوط به ورزش: کمک به تنظیم فشاری که مایعات را به داخل و خارج از غشای سلولی می راند
بهترین منابع: نمک آشپز خانه
ادامه مطلب »

معرفي ورزش كبدي

كبدي

كبدی همان زو یك بازی ایرانی است. اصل و منشاء این بازی بومی و محلی است و این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و كاملاً ساده و كم خرج می باشد و نیازی به محوطه بزرگ و وسایل بازی ندارد.


ادامه مطلب »

ورزش

وَرزش به فعالیت‌ها یا مهارت‌های عادی جسمانی گفته می‌شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگان و با اهداف تفریحی ویا مسابقه مهارت‌جویی یا آمیزه‌ای از این اهداف انجام می‌گیرد.